top of page

REKLAMATION
 


Vad gör jag om någon produkt inte fungerar?


Gäller det produkter som EB-Kök tillverkar så får ni bästa hjälpen genom att kontakta oss via e-post alt. fylla i kontaktformuläret. När det gäller övriga produkter får ni oftast bästa supporten genom att kontakta respektive tillverkares support eftersom de är experter på sina egna produkter.
OBS!
EB-Kök kan inte hjälpa er med reklamation via telefon om ni inte först har gjort en anmälan via e-post alt. kontaktformuläret. 


1. Se längre ner på sidan för hitta kontaktinformation till produktens tillverkare.
Där finns auktoriserade tekniker med kunskap om just din produkt. Vår erfarenhet är att många problem kan lösas via telefon/e-post utan att du behöver skicka iväg produkten. Om felet inte kan åtgärdas med hjälp av supporten, så berättar de hur ni ska göra för att skicka in produkten för garantiservice eller ev. boka in en servicetekniker för ett hembesök om det ingår i garantiservicen.


2a. Anmäl fel till EB-Kök via e-post
Skicka ett mail till mail@ebkok.se.
- Skriv i ämnesraden "Reklamation", skriv i mailet kortfattat och enkelt vad ni har problem med.
- Ange ordernummer/kundnummer som finns på ert kvitto/faktura alt ursprungsorder.
- Ange inköpsdatum.
- Uppge ert namn, adress och kontaktuppgifter.
- Skicka gärna med bild på den felaktiga produkten.


2b. Anmäl fel till EB-Kök via kontaktformuläret som ni hittar här: >Kontaktformulär<
Fyll i kontaktformuläret.
- Ange ditt namn.
- Din e-postadress.
- Ev. ditt telefon nr.
- Välj ärende Reklamation.
- Skriv i meddelande rutan kortfattat och enkelt vad ni har problem med.
- Ange även i meddelande rutan ordernummer/kundnummer som finns på ert kvitto/faktura alt. ursprungsorder.
- Ange även inköpsdatum.


3. Återkoppling från EB-Kök
Vi på EB-Kök återkommer till er så fort vi kan med svar på er anmälan.

 

 




 
Har mottagit en produkt som är transportskadad


Har ni upptäckt en skada på emballaget när ni tog emot produkten ska det ALLTID anmälas direkt till chauffören eller vid uthämtningsstället. En dold transportskada måste alltid anmälas inom 7 dagar.

1. Anmäl ALLTID en transportskadad produkt till företag som transporterat produkten inom 24 timmar från mottagandet.
PostNord: Tel 0771-33 33 10, Schenker: fyll i formulär på deras hemsida, DHL: fyll i formulär på deras hemsida. EB-Kök: Tel 0155-575 01


OBS!
Anmäls skadad produkter efter 24 timmar alt 7 dagar vid dold skada utgår aldrig någon ersättning eller utbyte.
 
2. Anmäl ALLTID en transportskada även till EB-Kök.

Om något annat företag än EB-Kök har transporterat den skadade produkten ska ni alltid även göra en anmälan till EB-Kök på Tel: 0155-575 01.

 

 



Kontaktuppgifter tillverkare

​

Whirlpool

Tel: 0771-75 15 70​

​

Thermex
Fyll i Serviceformulär på deras hemsida.

www.thermex.se

​

Strand Stainless
Skicka e-post till support@strandvvs.se

​

EB-Kök
Skicka e-post till: mail@ebkok.se alt fyll i kontaktformulär.

bottom of page